Tjejmiddag

I lördags skulle jag åka hem till Annelie för att hon, jag och Rosita skulle göra middag tillsammans, som vi brukar göra med jämna mellanrum. Det var tänkt att jag skulle åka själv, barnfri, men så blev inte fallet. Emil hade inte den tid han trodde att han skulle ha, så efter en diskussion fram och tillbaka, kom vi fram till att liten fick följa med mig iallafall.

Det blev en stressig eftermiddag, eftersom vi först hade simning 14'10-14'40 och sedan skulle duscha, byta om och vara hos Annelie kl 16'00. (Och hon bor inte i Landskrona, om jag säger så) Det blev en snabbdusch av Philip och en avspolning (låter som om jag är en häst) av mig innan vi sprang vidare till omklädningsrummet. Men vi lyckades... tja, vi var inpackade i bilen 15'10, tio minuter för sent, men dock.

Väl på plats började matlagningen. Philip fick sitta och rita vid bordet medan jag och de andra tjejerna delade upp oss på små stationer; Räkskalning, avokadomosning+turkiskt yoghurt+ citron och bakning av bröd. Det vi skulle tillaga var Avokadosoppa. Spännande!

Resultatet blev väldigt gott! Det tyckte även Philip, som efter att ha plockat räkorna ur soppan med fingrarna sedan åt upp nästan all sin soppa (med lite hjälp av sin mamma förstås).
Så Annelie. Om du läser detta inlägg, får du gärna skicka över receptet på soppan till mig för framtida bruk. Även receptet på baguetterna :)

<3 Mysig tjejmiddag <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0