Studiestöd

Jag fick ett meddelande från Csn idag angående min ansökan om studiestöd inför vt-11. Det stod att jag inte hade tillräckligt med poäng från förra kursen för att bli godkänd som sökande. Men HALLÅ!! Den andra kursen är ju precis klar. Hur ska de ha kunnat skriva in mina poäng för den? I ett samtal med kundtjänst sa de att de måste se att jag har minst 22 hp från förra kursen innan de överhuvudtaget kan börja bearbeta min ansökan. Så några pengar får jag inte den här månaden, men jag får det retroaktivt när de har bearabetat om jag blir godkänd.

Jag frågade hur jag skulle göra inför nästa år för att det inte ska bli liknande situation och då sa hon att jag ska söka för hela läsåret istället för en termin i taget. Så enkelt! Men jag vågade inte det eftersom jag bara läste sidoämnen den här terminen och inte riktigt visste vad jag skulle läsa den här. Men nu vet jag och jag får ha lite koll på när de bearbetat det så att jag kan lämna en studieförsäkran och få mina pengar.

En sak är säker! Det är tur att vi har en inkomst till i den här familjen. Jag vill inte tänka på vad som skulle hända om jag var själv... :(

<3 Sök aldrig studiestöd en termin i taget! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0