Sats

I november sökte jag upp en personlig tränare som kunde hjälpa mig komma igång med träning mot en piggare, starkare och förhoppningsvis en varmare kvinna... Men när det väl var dags att börja träna själv använde jag mig av Emils långa arbetstider som ursäkt att inte träna ordentligt. Så därför har jag inte tränat under hela december. Men nu sätter jag igång på riktigt och låter mitt lillhjärta följa med så ofta det går för att han inte ska glömma bort minisats. Jag trodde att han skulle bli jätteledsen idag när jag lämnade honom, men han hade bara fällt ett tiotal tårar när han insåg att jag verkligen gått. (Han var för upptagen med alla de fiiina leksakerna, så han hade inte tid att komma och säga hejdå)

Men guud vad det är jobbigt att träna efter en personlig tränares plan... tycker inte att de är riktigt kloka på det där stället...  Träning av benen, rumpan, ryggen, bröstet och förstås magen. Men jag får inte göra vanliga situps eftersom jag har en nackskada (ridolycka) som gör ont vid sådana rörelser... jag ska göra träningarna på en pilatesboll. Ni har kanske inte sett Hipp hipp allihopa, men förra veckan hade Tiffany med sin kompis Angela till Pilates Boll träning. Angela trillade av bollen... behöver jag säga mer... :p Min tränare kom förbi och jag klagade lite till honom och han bara skrattade åt mig och sa "ja, men du är ju på god väg. Satsa på några fler nästa gång!" Grrr! När jag fått ihop pengar till det ska jag boka träning med honom så att jag kan klaga på hans fantastiskt omöjliga övningar direkt till honom. :)

Nu är bara frågan; Hur gör man med träningsvärk? Ska den vilas bort (3-4 dagar) eller ska den tränas bort? Knepigt värre! ;)

<3 Övning ger färdigheter <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0