Jensen's Bouefhus

Igår kom Emil hem från en vecka i Trelleborg där han har flyttat källartrappor. Ja, jag vet... jag undrar också hur det går till... :p

Jag tyckte att vi hela familjen kunde ta tåget till Malmö för att gå på vår favorit restaurang där, Jensens Bouefhus. Emil var lite negativt lagd åt att ta  tåget, men gick till slut med på det.

Dit var inga problem att ta sig. Tågen gick som de skulle och vi kom ner till Malmö 15'54. Det var riktigt spännande att åka tåg till Triangeln ;) vilket jag aldrig gjort tidigare. (Jag vet, det har gjort det ett tag nu, men jag har kört bil) Vi visste inte åt vilket håll vi skulle gå och naturligtvis kom vi upp helt på fel sida och fick knata i det kalla vädret en bra bit längre än planerat.

Middagen var trevlig och vi fick ett trevligt bemötande av Emils gamla kompis Jenny. Philip ville inte uppföra sig riktigt igår dock, och tramsade mest hela tiden. Men det var bara bordet bredvid som blängde lite på oss när de gick. Övrig personal och gäster tyckte att det var kul att se sådan glädje från en så liten kille över att få gå på restaurang. :)

På hemresan hade vi inte lika mycket tur... Tåget kom iväg 6 minuter för sent från Triangeln och blev stående på Centralstationen lite längre än vanligt. Totalt blev vi nog en kvart försenade till Landskrona. Philip somnade i vagnen på tåget. Han kunde inte hålla sig vaken där heller... Det är så skönt att bara kunna slappna av och somna och låta mamma och pappa se till att man kommer hem.

Och jag som började fundera på om man inte skulle ta tåget till skolan ändå, för att få lite extra studietid... Hinner jag med att hämta lillplutt på dagis om tågen blir sena? Vad ska de tycka på förskolan? Nej, nu hypertänker jag igen... SLUTA!! (som det så fint står i en bok jag läser)

<3 En lyckad kväll som tyvärr blev lite försenad <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0