Vad händer med Sverige nu?

Jag har tidigare beslutat att jag inte skulle skriva några som helst politiska åsikter på min blogg. Men utgången på valet sent igår kväll där Sverigedemokraterna fick så mycket som 20 mandat i riksdagen gjorde att jag kände att jag inte längre kunde vara tyst.

Det är så att man blir mörkrädd! Ett främlingsfientligt parti i riksdagen, som för övrigt har en vågmästarroll. Hur ska det gå med stackars Sverige? Hur kommer resten av världen se på oss under de kommande åren?


Den största frågan jag har är dock: Hur har svenska folket kunnat finna en enda god anledning till att rösta på detta parti? För det är många människor som har…


Och jag är inte dummare än att jag förstår att det kommer att vara svårt för Reinfeldt att hålla vad han lovade i sitt vinnartal igår det vill säga “Vi kommer inte samarbeta med Sverigedemokraterna”. Eftersom dessa har 20 mandat i riksdagen och därigenom en vågmästarroll, tror jag att Reinfeldt till slut ändå blir tvungen att hitta en annan strategi där han tvingas lyssna på Sverigedemokraterna och försöka hitta en lösning på deras åsikter och hur de kan samarbeta med Alliansen. Vad händer med Sverige?


Och framförallt kommer det att bli tufft för de invandrande människor som idag bor och verkar i Sverige. Vad händer med dem? Kommer de kunna känna sig trygga i sin vardag? Kommer de kunna söka jobb som alla andra?


Frågorna är många och en oviss framtid väntar oss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0