Thank god it's friday!!



Fredag igen! Och en sådan mysig, men kall sådan. När Philip och jag begav oss till förskolan i morse fick han både fleecemössa och vantar på sig. Vantarna var inte populära, men det hade jag på känn från förra vintern. Dock var han endast tre månader gammal då och kunde inte riktigt sätta emot (mer än att pilla av sig dem efter en stunds meckande). Idag blev det brottningsmatch, rond ett; att få på skorna, rond två; att få på jacka, rond tre; att få på vantarna. Mössan satte jag på i farten ;)

Efter en stunds skrivande blev jag efterfrågad på skolan av en kursare som var lite sällskapssjuk. Så jag begav mig till Malmö lite tidigare än planerat. Väl på plats, skrev jag lite till och fick framförallt rätt på min referenslista till uppgifterna.


När vi var färdiga med litteraturseminariet kl 12’30 begav jag mig åter hemåt. Jag hade glömt lunchen i kylskåpet och började bli riktigt hungrig. Gårdagens spagetti med köttfärssås smakade helt okej även idag. ;)


Jag hämtade Philip kl 15’00 på dagis. Då hade inte pedagogen koll på vad barnen hade gjort idag, eftersom det hade varit “planeringsvikarier” där. Pratar inte de med varandra?
Jag hade tänkt hela dagen på hur mysigt det hade varit om vi allihopa satt i soffan och mös.
Så, efter att nästan ha gett Philip blåmärken på handen för att han inte skulle springa ut i vägen, begav vi oss till affären där vi köpte “fredagsmys”. Det blev majskrokar (smakar frigolit för de som inte smakat) och kanelgifflar samt juice.
Men uppskattat var det och efter att ha ätit god fläskkotlett m potatis och svampsås, satte vi oss allihopa i soffan och tittade på Bolibompa. Philip åt något för många majskrokar (tack och lov att de inte innehåller socker) ;) men orkade ändå dricka sin välling. Men varför ska han envisas med att själv ta muggen och stå och dricka hälften innan han kan gå med på att sätta sig i mitt knä? Konstiga idéer de får ibland!



Philip fick ta själv ur skålen med majskrokar








 Det blev så mycket att han tappade hälften i pappas knä

  Philip delar en majskrok med pappa; "En tugga till dig, en tugga till mig!"


  Det här bestod fredagsmyset av; Majskrokar, juice och kanelgifflar

Nästa veckan blir det frukt som serveras!

<3 Det är inte viktigt VAD du serverar på en fredag, bara ni sitter ner tillsammans allihop. <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0