Ännu en vecka som gått och åter känner jag mig stressad över mitt skolarbete

Då var det åter fredag igen. Och tänk, “varannan-vecka-dagisbarn” gäller fortfarande. Pratade med förskolan idag som skrattade lite och sa att jag då kunde planera min tid, eftersom jag visste när han skulle vara hemma.
Hehe, fast jag tror dock inte att högskolan går med på att ha föreläsningar och gruppövningar endast varannan vecka. Det var bra att jag fick möjlighet att komma ut på fältstudiedag igår som planerat, men jag vet fortfarande inte hur jag ska skriva uppgiften. Därför har jag inte börjat skriva den ännu. Första utkast ska vara klart nästa vecka. Men, det får gå som det går. Men jag lär inte bli godkänd i kursen om inte min mentor kan konkretisera den uppgiften till mig. De andra förstod jag.


Jag förstår inte heller varför min stackars son ska behöva ha feber i 4-5 dagar varannan vecka, när andra barn klarar sig med 1-2 dagar. Philip blir trött och hänger mig i byxorna hela dagarna. Nu hoppas jag att han ska vara feberfri i helgen, så att vi kan åka och leka och busa riktigt mycket. Oavsett vilket blir det hemmadag imorgon också, men kanske på söndag.

Philip har också börjat resa sig själv utan stöd av vägg eller annan fast inredning. Så nu går han i princip hela tiden. Utveckling kan ske fast att barnen är sjuka minsann. ;)


Hoppas att Philip är frisk till nästa vecka, så att jag får möjlighet att skriva, skriva och skriva på mina uppgifter. Vi skulle också gå på biblioteket idag egentligen för att låna en skönlitterär bok till mig som ska läsas nästa vecka. Men jag tar nog en av mina böcker hemma. En bok om en skolklass döva elever som tas som gisslan. Den handlar om hur dessa unga kvinnor och deras lärare börjar hitta lösningar för att tillmötesgå gisslantagarna men ändå komma ut till förhandlarna utanför.
Kan det vara en rimlig bok att läsa? Det står ju bara Skönlitterär bok…

Nej, nu ska jag gå till sängs och börja trängas med min lille kickboxare. Kanske får jag med mig Emil, men idag orkar jag inte “bära” in honom i sovrummet.


<3 Gilla läget och gör det bästa av situationen <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0