Tandväxt, tandtroll och tandborste

Philip har nu tre tänder och en fjärde på gång. Nu är det tid att börja borsta tänderna regelbundet morgon som kväll. Men Philip tycker inte det är roligt att borsta tänderna längre. Han skriker, fäktar och sparkar vilt omkring sig. Han vill INTE!

Och eftersom Emil jobbar så mycket som han gör, glömmer han ofta bort att borsta tänderna på Philip, vilket har resulterat i att det är jag som tar striden VARJE DAG.
Jag har provat allt: Philip får själv hålla och tugga på tandborsten efter/innan jag är färdig, jag har nappen i högsta hugg att ge honom efter, och han har fått hålla i en egen (min) tandborste under tiden jag borstar honom med hans.
Finns det några andra saker jag kan göra annat än att hålla fast hans händer?
Jag kan ju inte ge upp den här striden. Då kommer "tandtrollen" och så får han hål i tänderna. Det är OACCEPTABELT!
Man ska ju välja sina strider, och det här är en strid som måste utkämpas (och vinnas) eftersom det kan skada hans munhälsa annars. Pust*

Ge mig styrka att utkämpa ytterligare en strid med min älskade son! Jag har förstått att de aldrig tar slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0