Sömn - en omdisskuterad fråga!

Usch! Nu vaknade Philip 5'30 igen. Då har vi en SÅDAN dag framför oss! Pust*
Varför vaknar han så tidigt när han uppenbarligen INTE är färdigsoven?
Det är ganska tydligt när han har sovit som han ska. Då vaknar han och är glad! Om han däremot vaknar innan 6'30 är han ledsen (HELA DAGEN).

Jag vill också med det här inlägget säga det till alla er som ständigt säger "Men han sover ju hela natten" att det inte är nog att han sover mellan 19'00 och 5'30 eftersom han inte är färdigsoven. Philip sover ju dessutom inte särskillt mycket på dagen heller, så när han sover 10 timmar på natten så får han aldrig mer än max 12 timmars sömn  på ett dygn. Och det om han sover som jag vill. Det är för lite.

Ja, jag vet. Vissa barn sover inte mer och mår bra ändå och jag hade inte haft något emot att gå upp tidigt om han hade varit nöjd ändå. Men när Philip är grinig hela dagen för att han vaknat så tidigt på morgonen blir jag övertygad om att han sovit för lite!
Och vi kan inte börja sova mer på dagarna (som Philip ändå inte vill), för då vänder vi på dygnet helt. Det vill INTE jag.

Så, nu har jag skrivit av mig! Och jag hoppas att ni alla förstår min situation och respekterar när jag säger att Philip vaknade för tidigt (även om ni hade/har andra problem som att era barn inte sov knappt alls när de var små).
<3<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0