Rida rida ranka...

Idag var jag och lill-prinsen hos mina föräldrar för att jag skulle rida.

Saffie (hästen) är förmodligen brunstig, så hon var lite istadig. Men med graman och mycket galopp, lugnade hon sig lite och vi kunde trava (hoppa) över lite bommar. Hihi* Saffie ville inte trava lugnt, hon ville HOPPA! Men hon lugnade sig efter ett tag här också och i det stora hela är jag ändå ganska nöjd med min ritt.
Det är inga maskiner de där hästarna. De kan ha dåliga dagar (veckor) precis som vi. Det är bara att vänta ut henne och fortsätta träna nya saker igen när hon är bättre.

När vi senare skulle släppa ut hästarna igen, fick Philip sitta på Kina (lilla ponnyn) medan hon gick ut till hagen. Så mamma höll Kina, pappa höll Philip och jag sprang efter med kameran. Jag tror att Philip tyckte det var lite kul, eftersom han skrattade där han satt.
Tänk om han blir en ryttare när han blir stor precis som sin moster (och lite sin mamma)? Det är en DYR hobby. Börja leta sponsorer redan nu?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0