Philip bloggar...



Idag när jag vaknade kom mamma in till mig och sa att det inte var tid att gå upp nu. När jag fick nappen och mamma gick igen kände jag att jag nog var lite mer trött och somnade om igen.
När jag senare vaknade igen var mamma jätte glad och pratade med sådär konstiga höga toner som hon gör när vi brukar busa. Hon har nog fått sova riktigt gott idag. :)

Efter en stund av lek och bus med mamma, kom också... PAPPA!!! Men han verkade trött idag. Har han inte fått sova gott inatt??
Senare började mamma och pappa att packa väskor och MINA leksaker, precis som jag höll på att leka som bäst! Vad har de nu hittat på?

De satte mig i bilen och... när jag vaknade var vi hos min mormor och morfar. Vad roligt! Morfar satt vid en så'n där svart sak med massa knappar man kan trycka på... de kallar den visst för dator. Jag fick inte trycka på den.
Jag fick inte heller lov att dra ut böckerna ur bokhyllan, trycka på de roliga knapparna på apparaterna i stora rummet eller dra trådarna ur mattan vid fönstret. Inte heller fick jag klättra in i min grotta (diskmaskinen). :( De där vuxna personerna är bra tråkiga. Förstår de inte hur kul det är med alla olika upptäckter?

Mormor och morfar hade också packat massor av väskor som de lastade ut i bilen. Mamma sa att de skulle åka och hälsa på... Moster... i Tyskland. Ligger det hos Emil, Ellen eller Gustav?

Men det värsta jag var med om idag var när pappa öppnade den stora vita dörren med alla roliga lappar. Då tog han ut någonting som han tittade på och vände... plötsligt kom det jättemycket vatten JÄTTE KALLT! Jag ropade på mamma som fick komma och krama om mig och byta mina blöta kläder. Både mamma och pappa skrattade och tyckte det var roligt. Det tyckte INTE jag.
De sa att det hette "inlagd ananas" och det jag fick på mig var saften. Ananas ? hur smakar det? Ganska sött tycker jag. Är det en efterrätt?

Jag försökte till och med vara övertydlig idag när jag blev trött. Men då sa mamma att det var "alldeles för tidigt att somna nu" Då skulle jag visst vakna "för tidigt". Men helt fel var det inte att vara vaken en stund till. Jag fick ju sitta i mammas famn medan hon gick runt i huset och gjorde massa roliga uttryck med ansiktet. hihi*
<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0