Och nu så vill jag sjunga, att sommaren är... Besvärlig?

Och nu så vill jag sjunga, att sommaren är här....
Eller, i alla fall till nästa vecka enligt vad de säger på nyheterna. Idag har/är det iallafall ett underbart väder med sol och värme som nästan (obs obs! jag klagar inte) är lite för påtagligt besvärande.
Så, hur klär jag min prins nu? Jag själv har linne och har legat och försökt få lite sol i ansiktet, men det är strängt FÖRBJUDET att låta små barn vistas i solen utan långa ärmar, byxor och solhatt... och helst ska de sitta i skuggan hela tiden. Vi ska inte ge vatten (enligt vårt bvc) eftersom det är viktigare att få i de vätska av lite sötare hållet såsom saft så att de dricker mer... Men jag har ju precis fått Philip att dricka vatten ordentligt, fungerar inte det? Det fick jag som liten.
Philip var blossande varm och alldeles röd om sina kinder stackarn eftersom han hade en kofta på sig över T-tröjan. Så den tog hans mormor av honom... fast han vistades i solen (som visserligen gick i moln emellanåt, men ändå). Jag har ju hört att barn absolut INTE ska vistas i solen utan extra UV-skyddande kläder på sig... Jag blir alldeles förvirrad av alla dessa rekommendationer från personer som alla vill ge en "vänlig omtanke". Hur ska jag/vi då kunna hitta en bra lösning...
Guuud! Jag lyssnar alldeles för mycket på vad andra människor tycker och tänker. Det är ju ändå vår familj och vi borde kunna hitta en lösning som passar för oss.
Men när folk som är utbildade inom sjukvården säger saker som sol -> bränner -> CANSER!! blir man klart orolig. Slutar man någonsin oroa sig som förälder? (jag tror jag redan vet svaret på den frågan ;)
<3  <3

Kommentarer
Postat av: karro

pratade med våran BVC sköterska om detta.. Hon sa att eftersom dom snart är 1år. kan man smörja solkräm på dom runt faktist 20 har jag för mig hon sa.... Sen ha något på huvudet! Sen är vit tröja. Sen kasnke inte i solen under den varmaste tiden på dygnet. Men lita på dig själv, det är du som känner ditt barn.. Skulle du vilja åka till stranden kan man ju alltid slå upp ett parasol eller något ;) hihi Kram Kram

2010-05-23 @ 00:35:01
URL: http://karroliiina.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Jag har solskydd 30 här hemma. Men solen försvann igen ;)

Då börjar jag använda solskydd till Philip nu :) Tack!

2010-05-23 @ 22:54:24
Postat av: Alexandra

Jag har solskydd 30 hemma tror jag att det är. Då börjar jag använda det nu :)

Men solen försvann igen...

Tack!!

2010-05-23 @ 22:56:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0