Nya smaker, konstig värme och apotekserbjudanden

Dagen började redan kl 05'45 med att Philip vaknade. Jag var/är väldigt trött den tiden, så jag försökte att ge honom välling i sängen som jag gjorde när han var mindre. Då brukade han somna om och sova en till två timmar till... Det gjorde han inte idag!

Så när vi hade stojat och busat en stund, blev han ledsen och TRÖTT igen. Så efter att ha gråtit, skrikit och fäktat i ungefär en halvtimme somnade han äntligen in på min mage. Och inte vågade jag röra mig när han väl somnat. Jag var ju rädd att väcka honom. :p Därför fick jag sitta i en knasig position i soffan i två timmar medan Philip sov. Aj min nacke! (jag somnade ändå)

Det blev också en underbart trevlig promenad med min underbara vän Sandra och hennes lille son Emil. Vi gick ner i hamnen och sedan tillbaka in i sta'n. Jag smet också in på Apoteket eftersom jag fått ett erbjudande om en barntvål Gratis jag kunde hämta där.
Emil är sjuk, så det blev bara en liten promenad så att han kunde komma hem igen.
Philip somnade också han i vagnen. Därför fick jag fortsätta promenera runt en vända när vi hade lämnat av Sandra. Det är en mycket underlig värme ute idag; molnigt med en klibbig värme. Jag gick lite med och lite utan jacka på min lilla promenad. Åska på gång?

Sen gick vi och satte oss på Två sex ett, ett mysigt fik i Landskrona. Där åt jag en toast och fick ett stort glas Cola. Det har jag inte druckit på ett tag eftersom jag inte vågat när jag ammade och sen har det inte blivit. Jag har druckit vatten eller saft.
Det var mycket gott med Cola igen!
Philip fick en yoghurt med solfrukter men när han sedan såg att jag åt min macka ville han också ha. Så han fick smaka av den också. MUMS!

Så nu kanske jag kan börja byta ut mellanmålen från bara gröt eller välling till smörgåsar? Hur länge har han kunnat äta en macka SÅÅÅ duktigt?
Tänk vad kul att vi får testa nya saker!
Jag ÄLSKAR att vara mamma till denna underbara lilla prins och få se honom utvecklas nästan dagligen!
<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0