MORS DAG!!! min officiellt första...

Idag fick jag sova (ligga och dra mig i sängen) ända till kl 9'00. HÄRLIGT! Sen blev jag väckt av de mest underbara två pågar som finns i hela världen. De sjöng "Vi grattulerar" för mig och sen fick jag en kopp varmt te på sängen. MYSMYS!
Philip klättrade sedan runt i sängen och pratade och sjöng för oss medan Emil och jag låg och pratade om dagens alla "måsten"... INTE SÅ MYSIGT...
Men när vi sen gick upp och jag fått duscha och klä mig var det bara att sätta igång där vi slutade igår... Städa städa varje.. helg.

Sen bar det av mot svärföräldrarna för middag och fika för att fira mors dag! Det blev fläskfilé m klyftpotatis och sallad. Philip tyckte att det smakade jättegott och åt en riktigt stor portion för att vara så liten. Jag åt nog lite mer än vad jag egentligen borde ;) men samtidigt behöver jag få lite mer fett på kroppen. Det har bara runnit av mig sedan Philip kommit och nu kan jag inte hitta det! (det tittar väl fram när jag kommit över "30-sträcket")
Sen blev det tårta!! MUMS!
Tänk att också jag har börjat uppskatta (kanske inte den bästa födan) tårta trots att de ofta har grädde och sådant kladd på sig.

Philip har börjat bli lite främmad mot människor som inte är mamma och pappa nu och han verkligen trycker sig mot mig/Emil där han sitter i famnen när det kommer någon och säger "Hej" till honom. Min lilla utåtriktad och sociala son har blivit blyg... Det är ganska sött faktiskt när man tänker på det. <3

Och ja just det!! Philip satt på pottan för första gången idag. Hihi* och vi lyckades tajma det så bra att han gjorde nummer 2 däri. Toppen! Hihi* Men jag tror ändå att vi väntar något år till innan vi börjar potträna honom på riktigt. Kanske ska få lära sig gå först och prata lite!

<3 Ta vara på varandra. Så lever kärleken längre <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0