Fantastiskt son och Mina tankar om... Eurovision Song Contest

Igår var vi på Babycafé, sista för oss nu innan sommaren och sen ska ju Philip börja på dagis. Det är supermysigt att sitta och fika tillsammans med andra underbara mammor och deras småttingar. Philip får leka av sig med "nya" leksaker och busa med andra likasinnade barn. Han behöver ju uppenbarligen brotta av sig :p

På kvällen var vi nere hos mamma och pappa tillsammans med min faster och farbror och mina underbara kusiner. Det blev gott grillat och en aningen för sen kväll för lilleman... ;) Men han var jätteduktig och det kändes helt underbart mysigt att ha honom sittande där med vid bordet!! <3

Idag har Philip och jag varit hos hans farmor och farfar hela eftermiddagen. Farfar har ju varit ute på sjön och jobbat i en månad lite drygt och har inte träffat sin son-son på länge. Det märktes på Philip... men å andra sidan är han avvaktande mot alla just nu. Det är nog en ny fas i livet. Så ta inte illa upp farfar!!! Det går nog snart över igen! :)

Nu ikväll har hela Sverige stått inför valet att titta på Eurovision Song contest eller inte. Sverige åkte ur semifinalen i torsdags och kommer inte att tävla. Inte mycket lönt att titta då!
Så jag bestämde mig för att inte titta jag heller. Nu sitter vi och tittar på Simpsons the movie istället bara för att, och sen får vi väl läsa i tidningen om finalen imorgon.
Eurovision är inte som det har varit! Svenska melodifestivalen är inte heller det som den varit!
Förr var det lite mer sångvänliga texter och "klatchiga" melodier som fastnade i huvudet så man nynnade dem i en vecka efteråt. Nu är det RR Tolkiens orker, A Lindgrens gråvittror eller andra av våra sagomonster som är med i tävlingen. Kostymerna är märkliga, sången är värdelös, för man hör inte texten och hela tävlingen har blivit mer av ett utklädningsparty!
För att inte tala om röstningen!!! Alla grannländer röstar bara på varandra (Ja go vänner!! Vi röstar nästan alltid högt på Norge!!) vilket resulterar i att det inte är den BÄSTA låten som vinner utan det land med flest grannar!! Då har ju hela tävlingen tappat själva poängen!
NEJ! Sluta upp med det här projektet nu! Eller hitta en annan lösning som ger resultatet att vi får tillbaka den tävling som vi alla tyckte så mycket om för några år sedan!

<3 Don't keep doing things that clearly is not working for you <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0