Bilbesiktning, Varningstriangel och Bilbarnstol

Jag glömde ju berätta om min första och något märkliga bilbesiktning i torsdags.

Jag och Philip skulle besiktiga vår stora bil i Landskrona. Det skulle bli min första besiktning eftersom jag tidigare har lyckats boka in dem så att Emil kunnat ta dem. Men eftersom Emil bytt jobb ganska nyligen, kunde han inte ta den här.

Så, jag packade in Philip i bilen och körde dit. Det var inte så svårt att hitta eftersom det var skyltat hela vägen (PERFEKT). Tyvärr glömde jag nappen hemma, så Philip var ledsen hela vägen; Svettigt värre.
När vi kom dit fick vi gå och skriva in oss. Ut med Philip ur bilen, sen gick vi in. Där var en liten dator som jag själv skulle anmäla mig i. Sen skulle det stå utanför verkstaden när det är vår bils tur att komma in.
Man skulle ta fram varningstriangeln för att ha den synlig när man kom in, men efter att jag precis fått fast Philip i bilen igen var det vår tur. Bäst att köra in direkt.

Väl inne och på plats var det åter igen tid att koppla ut Philip ur bilen för att mekanikern ska kunna hissa upp bilen för kontroll under. Philip ville disskutera med mekanikern och pratade glatt hela tiden som denne tittade på bilen.  
"Var har du varningstriangeln?" Jag talade om för mekanikern att den är i bagaget under barnvagnen och att jag inte hunnit ta ur den eftersom vi kom in så fort. Men om han ville titta efter, kunde han ta ur barnvagnen.
"Nej, jag skriver det i protokollet, så kan ni kolla det själva sen. Ingen återbesiktning krävs."

När han var färdig meddelade han att allt såg bra ut, men på grund av att han inte fått se varningstriangeln är besiktningen UNDERKÄND. Vi skulle omedelbart införskaffa en varningstriangel!
Jag förstod ingenting. Vadå Underkänd? Den är ju där under barnvagnen!

Efter en lika ledsam resa hem som dit, fick Philip äntligen sin napp och kunde sova en liten stund medan vi körde ner till Babysim i Malmö.

Det blev in och ut ur bilen en väldans massa gånger den här dagen. Det är tur att vi inte har en allt för besvärlig bilbarnstol. Men klart är att det blir mer besvärligt att ta med sig en liten bebis på bilbesiktning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0