Babycafé, promenad och trauma

Philip och jag var på Babycaféet i Borstahusen idag på förmiddagen. Idag var det många mammor (+2 pappor) som var där med sina barn. Att sitta ner och pladdra om allt mellan himmel och jord (och våra underbara småttingar) är mysigt. Tänk vad härligt att hålla en dialog med annan människa där svaren blir annat än "Aarwaarrwaarwa" eller "Baabaada pada dagaga" :)

Efter fikan har vi en liten samling där vi sjöng sånger tillsammans.

Efter det gick Philip och jag ut en runda med vagnen tillsammans med en annan mamma och hennes underbart söta lilla tös. En mysigt stund med ytterligare mer pladder. :) Vi gick en god stund runt i Landskrona (en ny runda där jag inte varit tidigare), sen gick de hem och jag fortsatte ner mot sta'n. (Philip sov fortfarande)

När Philip senare vaknade och vi skulle bege oss hem satte han sig upp i vagnen, och av någon anledning släppte jag handtaget i samma ögonblick som Philip lutade sig frammåt och.... vagnen VÄLTE!!! Jag fick fullständigt panik, sliter ut min son som hänger i byglen som går över vagnen som ett stopp (Tack och lov för "säkerhets"bygel på vagnar) han skriker och gråter. Det kommer ett gäng äldre herrar och damer förbi utan en blick annat än fördömande. Hade NI trillat hade iallafall JAG erbjudit mig att hjälpa till!!
När jag med Philip på höften försökte ta av skötväskan från handtaget så jag kunde resa vagnen kom det en bil in på den grusväg jag gick på. De stannade en bit ifrån och väntade på att jag skulle bli färdig.
När jag sen gick förbi dem efter att jag lyckats få upp vagnen och packat ner allt i vagnen eftersom Philip vägrar sitta där lutar en av gubbarna ut genom fönstret: "Ska du på charterresa eller?" Förlåt??? Jag hade två filtar, en jacka och en skötväska som hade ramlat på marken när vagnen trillade, men jag förstår inte vad de menade. Tyckte de att det tog för lång tid?? Då kunde de köra en annan väg!!!

Var finns medmänskligheten?? Det är verkligen (nästan) INGEN som erbjuder sig att hjälpa till idag om någon behöver hjälp! Visst... En bra kvinna reder sig själv och det gjorde jag ju. Men visst hade jag varit tacksam om någon hade sagt "Gick det bra med din son? Ska jag hjälpa dig att lyfta upp vagnen när du har din son i famnen sådär?" Är det egoistiskt av mig?

Nej, mer medmänsklighet till samhället!!! Det hade iallafall jag uppskattat!

<3 Behandla andra så som du själv vill bli behandlad <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0