Fototmodell för en dag!


Var på The studio Malmö idag med mina pågar. Där fick vi en sminkning (inte lilleman), hårstyling och fotgrafering.

Först fick vi skriva in oss i deras datasystem för att sedan sitta och vänta i supermysiga soffor och dricka kaffe och knapra jordnötter.
Vi fick bilder tagna på hela familjen, parbilder och enkelbilder. Tre ombyten skulle vi ha med oss och vi fick bilder tagna med alla olika kläderna.

Jag kände mig som en fotomodell under hela tiden vi var där. Att bli stylad och fotat var superkul. Jag fick till och med hjälp med olika ställningar jag kunde ha när bilderna togs. Fotografen berättade hur jag skulle ha händerna, fötterna och huvudet. Kan jag fortsätta med det här yrkesvalet när mammaledigheten är slut?
Jag tror tyvärr inte att det är lika enkelt att ha modell som yrke, eftersom jag inte tror att fotografen är lika tydlig med vad han/hon vill att du ska stå.

Jag är imponerad över hur duktiga de var på The Studio och vilka fina bilder vi fick på oss. Jag kan helt klart rekomendera det för alla som behöver känna sig fin. Tyvärr (ja det finns ett litet sådant) är bildena fruktansvärt dyra. Och de vill att vi ska betala kontant eller med kort på plats (men har faktura och delbetalningsmöjligheter till förfogande). Men det är ganska kul att ha några bra bilder på sig. Speciellt för mig som alltid ser ut som "Kom-hjälp-mig-dö" på bilder tagna framifrån i vanliga fall. 

Tack för en trevlig eftermiddag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0