Rytmik - motoriskt utveckling

Idag var jag och lillprinsen på rytmik på församlingshemmet för andra gången (tredje om man räknar inskrivningen). Han fullständigt älskar det! Han är alltid den som håller låda och sjunger (efter att vi andra har slutat) alla låtarna på sitt eget lilla vis.
Rytmik är för er som kanske inte vet sång, musik och dans med eller utan barn.
Sång, dans och liknande rörelser är super för motoriken hos små barn. Plus att Philip sover bättre middagslur efteråt ;)

Men jag måste säga att jag blev lite komfundersam idag när ledaren berättade att vi ska måla nästa vecka... "jo tjena, de här småttingarna?" tänkte jag. De har ju precis lärt sig koordinera sina händer till att sträcka sig efter och hålla i leksaker.

Jag måste i dessa sammanhang tänka pedagogiskt, precis som på jobb. Inga utmaningar är för stora. Philip och de andra barnen kanske är små, men de kan ju (som jag skrev tidigare) alla gripa och hålla i saker, så varför inte en svamp med färg? De får ha lite gamla slitna kläder på alt. inga kläder alls. Så frågan är snarare; Hur ska jag få hem min nermålade son efter rytmiken nästa vecka? Ska jag ha en filt att linda in honom i eller ska jag helt enkelt ha badbaljan med mig?

Jag får fundera på det till nästa vecka :p
Ha det gott där ute!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0