Sång, dans och bus i massor

Då börjar en ny vecka, kortis i och för sig, men allt underhåll för minstingen har sommaruppehåll. Hur ska jag nu stimulera lilleman???

Men det är någonting som de kallar för "Sommarkyrka", lite av en öppen förskola i Borstahusen med början förra måndagen.  Så dit knatade vi efter att först ha varit på Bvc för en 10 månaders kontroll. (Fortfarande ett A-barn) :) 10 kg 630 g (300 g upp) och 74 cm lång (3 cm upp), Slår två klossar mot varandra, tar sig frammåt, leker tittut, samspel, sitter själv är det som kontrolleras vid 10 månader. (sitter själv kontrollerades också vid 6 månader)
På Kapellet i Borstahusen började jag och Philip med en fika (en bättre frukost för mig som slängt i mig ett glas yoghurt hemma) bestående av bullar, te och mariekex (blåbärspuré och smörgåsrån för Philip). Därefter gick vi in och hade rytmik med andra underbara barn och deras mammor. Philip är verkligen inte blyg! Han krålade snabbt in i mitteln av cirkeln och började dansa när Alexandra (ledaren) började spela på gitarren. :) Heja Philip!!

Sen var det tid för lunch (Philip) och efter att ha hållt honom vaken hela måltiden (sov inte på förmiddagen idag heller) somnade han trött i vagnen där han sov en och en halv timme. (en halv timmes bonus)
Sen var det bus bus bus på gården utanför kapellet med alla andra (större, de små är inte roliga) barnen. Lite gräsfläckar på kläderna och gräs i blöjan blev det. Men han klarade sig från gruset... :p Gungor, sandlåda och trehjullingar (som man kunde kråla under) var jätte roligt tyckte Philip! Så när de stängde kl 15'00 ville han INTE gå hem och satt och skrek i vagnen halvvägs hem. Vi får gå dit snart igen, helt enkelt!

<3 Min 10 månaders pojk är DAGISREDO! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0