Dum fasan, yster häst och dålig balans = ytteligare träff med marken

HA! Idag var jag åter sugen på att rida lite på fältet med Sapphire, och därför red jag först fram lite i paddocken och begav mig ut med mamma och barnvagnen (och sovande bäbis) efter. Väl på plats skrittade jag runt en stund och kontrollerade att det inte fanns några stenar där i det höga gräset.  Sen var det bara att galoppera en runda... Men jag hade glömt att kontrollera sträckan jag skulle galoppera på och när Sapphire tog bettet och sprang fruktansvärt fort och vi precis skulle avbryta för jag började tycka det blev obehagligt hoppade en fasan upp framföra näsan på henne... Hon hoppade då en halvmeter åt sidan (kändes det som) och vi delade på oss.
Sen tyckte nog Sapphire att hon skull kontrollera fältet på andra sidan med efter fasaner för hon for iväg, över vägen (grus) till andra fältet och vidare mot kyrkan. Men bestämde sig sen för att hon nog skulle springa hem ändå, vänder och rusar hem, in på gården och ut i sin hage. Trygg mark! :p

Under tiden har jag kommit på benen igen, och haltar åt samma håll för att ta vagnen med mig (tack och lov att vi inte galopperade åt det hållet från början), medan mamma sprang efter Sapphire. Det såg nog ganska kul att titta på. ;)
Nu sitter jag med en öm höft och tycker synd om mig själv! Har inte kontrollerat om det är något blåmärke ännu, det får vi se imorgon.

<3 En riktigt duktig ryttare har ramlat av minst 100 gånger <3

Kommentarer
Postat av: karro

skulle precis säga det ;) man blir inte en fullbordad ryttare från man trillat av 100 ggr =P



Men du får ta det lungt så du inte trillar av och skadar dig mer nu ;)

2010-06-09 @ 23:17:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0