Sushi, tjejsnack och solsken

Idag har jag träffat Rebecca och Rosita från mitt gamla jobb i Malmö. Vi gick och åt sushi på en mycket mysig restaurang som hette Nama nere i Limhamn. Där åt jag sushi med åtta bitar - Underbart! och drack ett glas vitt vin (åkte tåget ner och tillbaka hem). Efteråt åt jag kladdkaka med glass och jordgubbar och drack en kopp (glas) te. Det var jätteskoj att träffa tjejerna igen och prata gammalt och nytt. Och Philip var en ängel. Visst, han ville inte sitta i vagnen alltför länge efter att han sovit middag (1 timme 20 min), men han har varit värre ;)
Efteråt gick vi till en lekplats där Rebecca varit ofta när hon var barnflicka för ett par år sedan. Philip fick där gunga, något som han absolut älskar!!

Men den lilla ängeln kan inte lära sig när man ska göra sina behov, något som vi alla märkte på bussen tillbaka till Centralen ;)
Dessutom kostade det hans mor 20 kronor för att byta blöjan!! Först gick jag ner med vagnen (trappor) för att gå på toaletten under Forex, men där fanns inget skötbord. Tillbaka upp igen! Och det stod 10 kr på dörren till toaletten med skötbord. Suck! Jag stoppade i två 5:or (jag vet - korkad) men kom inte in. Så jag fick gå och växla mig till en 10-krona och med den kom jag in.
Väl färdig rusade vi ut till tåget vi skulle med, eftersom vi (jag) inte ville ta ett tåg som stannar överallt. Men guuuud vad det var folk på det tåget. Philip fick sitta i vagnen framför mig i mittgången för att få plats. Och vilket charmtroll han är då... Biljettkontrollanten busade med honom varje gång han gick förbi och de andra passagerarna pratade mycket med honom. ;) (går väl bra så länge jag är med - så de inte kidnappar honom)

<3 Sköt om din vänskapskrets. Du behöver vänner <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0