Hälsningar från värmen... i Sverige!

Veckan som varit har varit helt underbar i min smak! Medelhavsvärme, strandbad, pool och liten dagsutflykt till Varberg och äta gott. :)

Vi har varit hos mamma och pappa hela förra veckan när de var på semester i Europa. Hästarna är på bete, men där finns ju fyra små katter som behöver mat och vatten hela veckan. ;) Så vi bodde där hela veckan, vilket var himla skönt då de har en underbar pool som vi kunde BADA i när vi ville. :)

Vi har även varit en vända till stranden tillsammans med svärmor och Emils yngsta bror och dennes vän. Det var mysigt att äntligen få bada i havet och inte bara doppa fötterna när lillen plaskar. ;)

Jag måste också lägga till en "ursäkt" till min kära far. Jag och Philip var på Landskronakarnevalen i torsdags och där fick Philip en ballong de fyllt med valium. Jättekul tyckte han, såklart! Men när vi skulle köra hem så såg jag ju inte ut genom bakluckan. Ballongen flög (satt fast i vagnen) runt där bak och blockade synen.

Varför ber jag om ursäkt till min pappa?

När jag var ungefär 10 år gammal var hela familjen på bilsemester till Frankrike. Där var vi tre dagar på Disney World och både jag och Michan fick varsin valiumballong (mimmi). Och precis som jag gör nu, klagade  pappa hela vägen hem på att dessa (piiiip) ballonger (svor inte då) var i vägen när han skulle se ut. ;)

Jag och Emil var också uppe Ullared där vi gick på Gekås för att köpa hem lite extrakläder och regnkläder till lillen nu inför dagisdebuten den 16 aug. :) Philip var hemma hos sin farmor för att vi skulle få gå  där i lugn och ro. Vi gjorde Gekås på 1,5 timmar (planerade) så sen hade vi hela dagen kvar. Därför fortsatte vi färden norrut. Vi körde först till en radiostation (som Emil har velat åka till varje gång vi kört förbi). En gammal radiostation som öppnades för att det lättare skulle gå att skicka meddelanden från Usa till Sverige (var öppet av hela vägen). Det var faktiskt ganska intressant att gå med guiden och lyssna på informationen. :)
Därefter fortsatte färden tills vi hamnade i Varberg. Där gick vi på en Titanic-utställning. Jag blev så besviken när vi kom in. Det var massor av planscher i rummet med texter och information om fartyget och dess öde. Jag hade precis lika gärna kunnat låna en bok på biblioteket och läsa om det. :/
Men jag fick ett tröstpris. Vi hittade en liten grekisk restaurang på gågatan där vi åt lunch. Visst - grekiskt ska ätas i Grekland ;) men det smakade gott ändå. :)

Tyvärr har även Philip börjat slåss och bitas när han inte får som han vill. Det är tur att han är mitt barn ;)
Jag försökte vara pedagogisk i början - förklara hur man gör och inte gör, men någostans måste han förstå att sådana beteenden är fullständigt OACCEPTABELT!!!
Så nu är det höjd röst när han vänder sig om och biter/slåss.
Guuud! Han ska ju snart börja dagis. Tänk om han biter barnen där!

<3 Älska din nästa, så som du älskar dig själv <3


Kommentarer
Postat av: Mona

Hei!

En riktig sommer har dere :)

Alle barn biter en periode, det går over. Men det er viktig at du sier "slutta" til han.

Savner dere alle.

En liten hilsen fra kalde nord.

Klem

2010-07-20 @ 19:21:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0