IKEA - Världens längsta varuhus

Jag var på det nyöppnade IKEA varuhuset i Malmö idag för jag skulle titta på bland annat gardinger till Philips rum. För att hitta rätt i varuhuset och komma till de avdelningar jag skulle fick jag gå hela den långa rundan på övre våningen.
När jag hade hittat det jag skulle ha (det mesta fanns på övre våningen) gick jag ner för att betala. Vad jag inte hade räknat med var att behöva gå hela den länga rundan på nedre plan också för att överhuvud taget komma till kassorna. Till på köpet hade jag en mycket trött och grinig son i vagnen som gjorde sig väl hörd i hela varuhuset.

Efter att ha vandrat säkert en halvmil (kändes det som) med en grinig bebis kom jag fram till kassorna, där det var en farlig kö. IKEA har helt klart mer än två kassor man kan betala i, men ändå har de bara öppet dessa trots att köerna är jätte långa.

*Pust* IKEA i all ära, med sina möbler och annat "bra-att-ha", men de borde verkligen fundera på att ha fler "genvägar" för de stackars barnfamiljer som vet vad de ska ha för någonting.
Det samma gäller kassorna: Varför inte ha öppet lite fler kassor på helgerna när de har fler kunder.

På detta sätt blir kunderna glada av att handla där och de kommer tillbaka oftare.

Kommentarer
Postat av: Anneli

Kul att du börjat blogga :-)

Håller helt med dig! Var där i höstas för att köpa diskhandskar och jag upplevde ockås att det var väldigt långt... Fick mig att inte vilja åka tillbaka dit om det inte är något väldigt viktigt jag behöver köpa som endast finns där...

Kram Anneli

2010-02-15 @ 20:25:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0