Vad äter små bebisar?

Jag har nu börjat laga lite egen mat till Philip, som jag sedan har mixat ihop och blandat med lite grönsakspuréer. Tänkte att han nog skulle gilla det eftersom denna mat smakar lite mer än burkmaten. Men där bedrog jag mig. Varken ris och kyckling, lax med potatis eller spagetti med köttbullar var några favoriter... eller köttfärssås. Är det Olivoljan och matfettet han inte tycker om, eller är det helt enkelt maten? Hur ska jag kunna få honom att gilla min mat?

För att inte tala om allt som små barnmagar inte ska ha under deras första år. Bara mjölkprodukterna och saltet gör att det blir besvärligt att hitta på något att laga till det lilla livet. En god sås brukar iallafall jag vilja ha till min mat. Annars blir det lite för torrt. Ska man göra sås på vatten blir det bara blask. Det tycker inte heller Philip om.

Nog har man hört om barn som bara äter makaroner och falukorv tills de flyttar hemifrån, men jag skulle önska att Philip åt lite varierad kost.

Ha det gott därute!
Att laga barnmat är en hel vetenskap, men fortsätt prova. Tillslut bör vi hitta vad våra småttingar önskar sig.

Nu ska jag ut på nätet och söka olika tips på barnmat till "kräsna bebisar" :p

Kommentarer
Postat av: rockygirl

haha, hade varit billigt och bra ju om han bara hade velat ha makaroner och falukorv ;) Hittade du några sidor med bra barnmat? Ha det gott! kram

2010-03-01 @ 07:21:21
URL: http://www.rockygirl-rockygirl.blogspot.com
Postat av: Anonym

Man kan reda såsen med lite mjöl.. står bra recept i boken man fick på BVC!

2010-03-03 @ 22:18:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0