Studera med en liten på dagis!

Nu är det exakt en vecka till jag börjar studera på Malmö Lärarhögskola. Det ska bli så roligt!! Får man lov att säga så? Jag ska ju nu bli tvungen att lita till barnomsorgen för omvårdnad om MIN son. Men jag skriver så ändå, eftersom jag nu har varit hemma drygt ett år utan någon annan sysselsättning än att hålla mitt lilla hjärta vid liv och hjälpa honom i hans alla utvecklingssteg. Men nu när lillen är inskolad (på fredag) och går hela dagarna på dagis, Varför inte ta sig en ridtur på lilla hästen hos mamma och pappa?
Därför att man inte får "roa" sig/vara ledig medan barnen är på dagis! Sådana är reglerna.

Men jag blir lite upprörd över det här! Jag är inte ledig för att jag undvarar EN timme åt min häst några dagar i veckan medan jag studerar. Jag får väl göra vad jag vill på MIN rast, precis som alla arbetande får göra precis som de vill på SINA raster! Jag kan ju sätta mig hos mamma och pappa (uterummet) och studera de dagar jag eventuellt skulle behöva (vilja) rida på min RAST!! Då går det inte åt någon transporttid mer än precis när jag lämnat lillen och det hade jag ju fått även om jag hade satt mig på hösgskolan för studier. (Jag kommer inte att vara hemma mycket under självstudierna eftersom jag under min mammaledighet har börjat titta alldeles för mycket på dokusåpor, som kan distrahera)

Så anklaga mig inte för regelfusk!!! Jag är på mitt "arbete" precis som ni och får rast även där. Man kan inte läsa 24 timmar per dygn utan behöver rast även då! Ta reda på fakta innan ni börjar anklaga!

<3 Don't stick your nose were it's not suposed to be <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0