Hur ska det gå?

Imorgon börjar det bli allvar... Plutten ska inte längre vara hemma med mig hela dagarna, utan nu ska han börja på FÖRSKOLAN. Vart har det här året tagit vägen egentligen? Jag vet att jag har ställt den frågan många gånger under våren, men nu är det verkligen slut. Hur ska jag kunna leva mitt liv, utan mitt lilla hjärta vid min sida 24/7?

Det ska bli spännande att återgå till skolan och satsa på min utbildning igen, och visst känns det skönt att få träffa andra vuxna människor och prata om annat än våra små barn. (Ja, utbildningen heter Specialpedagogik och visst förstår jag också att vi alla kommer att "jämföra" våra barn mot detta. Men det blir på ett annat sätt)
Tänk att jag ändå har beslutat att återuppta mina lärarstudier, trots att jag tidigare sa "aldrig mer" ;) Men jag tror ändå att om jag får en andra chans, och kanske förstå mina mentorer, så har jag faktiskt en chans att bli en utmärkt lärare och jag tror även att jag kan uppskatta det mer. Jag har till och med gjort upp en strategi på hur jag ska förvalta min studietid. Mycket studier i Orkanens bibliotek och lite lite studier hemma. Jag har ju blivit beroende av diverse såpor under det här året jag har varit hemma. ;)

Nu är det bara att vänta och se! Se hur det går för Plutten på förskolan. Se hur det går för mig i skolbänken. Och framförallt: Se hur dessa två kan kombineras på bäst sätt. (Emil jobbar mellan kl 7'00 och 16'00, ibland övertid, så det blir fortfarande mest Plutt och jag)
Vi hoppas på det bästa! Det finns ju faktiskt andra kvinnor som studerat med små barn på förskolan innan mig. Och det har gått alldeles utmärkt! Så varför skulle det inte fungera för mig?

<3 Satsa på dina drömmar. Inga drömmar är för stora <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0