Drömmar och papperstussar

Inatt drömde jag att Philip återigen trillade ner från sängen och började krypa runt i rummet. Drömmen var så stark och verklig, att jag blev besviken över att Philip inte kröp imorse när vi vaknade.

Allt stämde; Emil hade tagit in honom till oss på morgonen och vi låg alla tre och pratade. Sen vände vi oss om och då hade Philip hamnat på golvet och var... BORTA. Vi letade överallt efter honom. Tillslut hittade jag honom sittande under sängen där han lekte med något han hittat där (dammtuss). När jag sen pratade med honom vände han sig om och kröp ut därifrån, runt sängen... sen vaknade jag, fortfarande övertygad om att han verkligen hade krypit.

Jag är ingen drömtydare, men jag hoppas att mina drömmar (två) om att Philip kryper betyder att han snart gör det. Ja, jag vet... vi kommer att få springa efter honom överallt då. Men tänk ändå hur underbart det är att slippa hans skrik när han vill flytta sig en decimeter framåt på golvet och inte bara rulla runt!

En sak som Philip däremot har fått riktig koll på är det sk "Pinsettgreppet". Nu plockar han verkligen upp en papperstuss från golvet hur snabbt och lätt som helst. Tack och lov har han även börjat förstå vad "Tack tack" betyder och ger mig den utan att gnälla. :p

<3<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0