Vecka 14

Den här veckan har också blivit ganska intensiv. Till på köpet har jag fått min första årliga "Knökförkylning"...
 
Jag och Philip var i tisdags hos Gunnel och Gert, pappas moster och morbror. Där hade jag en Mary Kay lektion som Christina, pappas kusin och Gunnel och Gerts dotter, höll i. Det var superroligt att få testa, känna och prova alla de underbara produkterna. Och så fick jag lära mig om min egen hy... att jag inte alls behöver ha en fet hy för att få acne. Tänk vilken miss jag har gjort i alla år. 
 
Jag vill också börja sälja det och hålla i små hudvårdsklasser för en vän + 3 vänner till denna. :) Men mammaledig som jag är har jag inte råd till det just nu, eftersom det är viktigt att köpa in produkterna som mina gäster/kunder ska få prova. :) Därför så får det vänta någon månad till.
Är du intresserad av att få en klass, får du gärna lov att maila mig. För jag är jätteintresserad av att veta om jag kan få några. Vi kan titta på när det passar er och så kan jag se när jag tror att jag kommer igång. 
[email protected]
Vänner med mitt mobilnummer/hemnummer är också hjärtligt välkomna att ringa mig.

I onsdags fick Philip sin andra svininfluensaspruta, vilket gjorde honom trött och hängig resten av dagen. Men jag fick ändå åkt ner till mamma och pappa där jag red på den unga och otroligt charmiga (men envisa) hästen Sapphire. 
Det gick inte alls bra i att rida den här dagen. Saphie ville inte alls vara medgörlig. Så, efter en halvtimmes släng med huvudet fick jag sätta på henne grammanen (extratygel som sätts fast i sadeln för att dra ihop hästens nacke). Det är ju verkligen inga maskiner. De har bra dagar och sämre dagar, precis som vi andra.;)
 
Sen fick lill-prinsen feber i torsdags till följd av vaccinet. Även om den inte blev så hög, 38,7 grader så blev Philip lite mer grinig och mammig. Inte mycket gjort den dagen med andra ord

Igår var lilleman och jag hos mamma och pappa, där vi hälsade på min syster Michaela som är hemma från Tyskland över helgen. Det var superkul att träffa henne eftersom hon inte träffat Philip sedan i julas. Michan tyckte helt klart att han vuxit sedan hon såg honom sist. :p
Senare på kvällen kom också kusinerna på besök. vi åt (pappa-)grillade (mammagjorda) hamburgare, med pommes, bröd, sallad och dressing. Jag provade även en ny variant: Hamborgare med annanas och Tzatsiki.
Det var mumsigt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0